مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

دیجیتال مارکتینگ - سئو - بازاریابی و فروش

مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

دیجیتال مارکتینگ - سئو - بازاریابی و فروش

سلام خوش آمدید

ممکن است ما به کمک ابزارهای مختلف جذب  یک برند شویم، اما در نهایت از برندهایی خرید می کنیم که رابطه ی عاطفی با آن برند برقرار کرده ایم و کلید آنها تعامل عاطفی است که با ما برقرار کرده اند. زمانی که خرید می کنیم تمامی دلایل منطقی و عقلانی خرید را درنظر می گیریم اما درآخر بر اساس  دلایل عاطفی خرید می کنیم. این که آیا شما در مورد مواد غذایی و نوشیدنی ها، ورزش و فن آوری و … براساس شیوه ی زندگیتان خرید می کنید یا نه صحیح است، اما کلید موفقیت تجاری درگیر شدن با سطح عاطفی مشتریان است . اینها همه از قدرت های برند است. برخی از افراد ادعا می کنند که عاشق برندی شده اند، عشق چیز قدرتمندی است بطوری که با بهره برداری از احساسات می توانیم یک پایگاه  از مشتریان فوق العاده و واقعی ایجاد کنیم .

بیایید باهم هفت راه را برای کمک به مشتریان که به واسطه ی آن عاشق برندتان شوند را نام ببریم:

 

۱- ما عاشق برندی می شویم که بتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم:

مردم نیاز دارند که احساس کنند، برند شما با آنها ارتباط برقرار می کند.همه ی ما دوست داریم که درک و احساس شویم و دلبستگی داشته باشیم و احساس تعلق به هر چیری را بیابیم. برندی که احساسات مشتریان خود را درک کرده تا نیمه های راه را رفته است، برای دستیابی به احساسات باید مشتریان هدف داخلی و خارجی خود را بشناسید. هرچه بیشتر در مورد مشتریانتان بدانید بهتر می توانید برندی متناسب با آنها بسازید و بدین صورت بیش از بقیه برندها شناسایی می شوید.

۲- ما عاشق برندی می شویم که ما را شاد کند:

شادی یکی از محرک های قوی برای تقدیر از برند است. هرچقدر که می توانید در تبلیغات خود همانند یک نوشیدنی طعم دار از عنصر شادی استفاده کنید و این همان دلیلی است که مشتریانتان برندتان را بعنوان یک برند خوب احساس می کنند. شادی بر تمامی جوانب کاری ما تاثیر می گذارد  و زمانی که مشتریانتان از مصرف محصول و یا خدمات شما شاد شوند بر روی فروش و سود شما تاثیر مستقیم می گذارد زیرا مشتریان راضی به افراد دیگر مصرف محصولات برند شما را توصیه می کنند.

۳- ما عاشق برندی می شویم که به ما احساس خاص دهد:

مشتریان همیشه خود را در جزء دسته ی منحصر به فرد مصرف کنندگان می دانند. یک برند ضعیف (کتاب قدرت برند اثر Steve MCKee) این خواسته ی مشتریان را نادیده می گیرد اما برند های موفق به مشتریانشان احساس ارزشمند بودن را می دهند. قدرشناسی نشاندهنده ی احترام است، با گرفتن ایده و پیشنهادات از مشتریان خود در تبلیغات و یا طراحی وب سایت به آنها اهمیت دهید بیش از اینکه احساس کنند هدفتان فروش است به آنها اجازه دهید احساس کنند به مشارکت آنها نیاز دارید.

۴- ما عاشق برندی می شویم که شخصیت داشته باشد:

چه چیزی برندتان را نشان می دهد؟ شناسایی کلیدی اولیه منجربه شناسایی شما در میان رقبایتان می شود. مصرف کنندگان با شرکت هایی بدون شکل و صورت، ارتباط برقرار نمی کنند.آنها نیاز به برندی دارند که شخصیت و موجودیت داشته باشد، بیشتر برندها از طریق پیام با احساسات آنها ارتباط برقرار می کنند این موضع را برهم بزنید و با ارزش های اصلی و نیازهای آنها ارتباط برقرار کنید.

۵- ما عاشق برندی می شویم که به ما اهمیت دهد:

این مورد به احساسات باز می گردد. هنگامی که یک برند از ما مراقبت می کند و یا با ما احساس همدردی می کند و آرمان ها، عقاید و نظریاتش را با ما به اشتراک می گذارد موجب جذب ما می شود . همانطور که این برند به ارزش های بشر دوستانه اهمیت می دهد، استحقاق بیشتری را از خود نشان می دهد که در دل های مردم نفوذ کند. مثلا ما در یک کمپین اعلام کردیم که به سادگی می توانید از افراد ناتوان در یک موسسه خیریه با خرید از ما، حمایت کنید و بدین صورت از لحاظ عاطفی با مشتریانمان ارتباط برقرار کردیم.

۶- ما عاشق برندهایی می شویم که اعتماد سازی می کند:

یک برند واقعی، اعتماد مصرف کنندگانش را جلب می کند. اعتماد  عامل تصمیم گیری بین یک مشتری چرخشی و یک مشتری که می خواهد خرید کند، است حتی با قیمتی بالاتر. برای مثال یک شرکت پوشاک بین المللی به تازگی ۲۰% قیمت های خود را با ایجاد کمپین”من چه می خواهم” در لباس های مخصوص ورزش زنان افزایش داده است اما مصرف کنندگان به آنها اعتماد دارند و بازهم به خرید ادامه می دهند. مقدار سود و عشقی که در پرورش اعتماد مصرف کنندگان  حاصل می شود، بیشتر از مورد بالا تاثیر پذیر است.

۷- ما عاشق برندی با احساس خوب می شویم:

برندی که احساس خوب داشته باشد خیلی بهتر از برندی است که استراتژی پیچیده دارد. خصوصیات خوب، می تواند در تمامی سطوح برند تاثیر بگذارد. تمامی شور و اشتیاق، خلاقیت ما موجب ایجاد رویکردی روزانه برای ارتباط با مشتری و ایجاد احساس خوب از خدمات ما می شود.

عشق پیچیده است، اما مشتریان خود را تشویق کنید که در دام عشق به برندتان بیافتندو با توجه به نکات بالا تصویر برندتان را در دل و ذهن مشتریانتان قراردهید.


منبع : http://formaster.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

با سلام قبل از هرچیز بسیار ممنونم که به وبلاگ من سر میزنید و وقت با ارزش خودتون رو برای خواندن مطالب وبلاگ من قرار میدهید.
من بنیامین افشاری هستم ، فوق دیپلم مدیریت بازاریابی و دانش آموخته رشته دیجیتال مارکتینگ و سئو از دانشگاه ucdavis کالیفرنیا .امیدوارم با مطالبی که از این وبلاگ یا سایت شخصی من می آموزید تاثیر مثبتی در زندگی و حرفه کاری شما به وجود آید.(برای آشنایی بیشتر با من به قسمت " درباره من " مراجعه کنید )

طبقه بندی موضوعی