مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

دیجیتال مارکتینگ - سئو - بازاریابی و فروش

مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

دیجیتال مارکتینگ - سئو - بازاریابی و فروش

سلام خوش آمدید

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

آیا می‎خواهید مردم به حرف‌های شما گوش کنند و شما را جدی بگیرند؟ این را بدانید که فقط حرفی که می‎زنید اهمیت ندارد؛ بلکه شیوه ادای آن هم مهم است.

شما ایده‌هایی عالی دارید و می‎خواهید دنیا را تغییر دهید… یا حداقل بخشی از آن را! می‎خواهید روی دیگران تاثیر بگذارید و می‎خواهید مردم شما را جدی بگیرند. خب، چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟

خیر، شما نمی‌توانید همیشه کارهای دیگران را کنترل کنید، اما می‌توانید خودتان را کنترل کنید و برای بهینه‎سازی تاثیرگذاری‌تان باید اهمیت تاثیر صوتی را درک کنید.

برای این که بتوانید اهمیت «صدا» را درک کنید، به این پژوهش نگاهی بیندازید. در یک مطالعه از بیش از ۳۰۰ نفر درخواست شد تا به برخی مشخصات شخصیتی امتیاز دهند. از شرکت‎کنندگان خواسته شد تا تنها بر اساس شنیدن یک کلمه «سلام» به ویژگی‌هایی نظیر قابلیت اعتماد، غلبه و جذابیت امتیاز دهند. نتیجه چه بود؟ ۹۲ درصد از پاسخ‌ها به یکدیگر شباهت داشت که نشان می‌دهد در مورد لحن ادای آن کلمه اتفاق نظر وجود داشته است. این یعنی مردم شما را بر اساس صدای‎تان قضاوت می‎کنند و ممکن است حتی حرفی را که زده‎اید هم درک نکرده باشند.

خبر خوب این است که شما می‌توانید با اعمال چند تغییر کوچک تاثیرگذاری صدای‎تان را بهینه کنید. در زیر نه نکته برای کنترل کردن لحن و صدا ذکر شده است تا بتوانید با قدرت بیشتری بر دیگران تاثیر بگذارید:

 

۱. آدم‌ها تمایل دارند با کسانی کار کنند که دوست‌شان دارند. پس جوری رفتار کنید که دوست‌تان داشته باشند. مودب و صبور باشید. از زمختی، بی‌ادبی، ترش‌رویی و عجله‌کردن دوری کنید.


۲. مردم، جذب آدم‌هایی می‌شوند که سر حرف‌شان می‌ایستند. یعنی اگر قولی می‌دهید، دقیقا چیزی را که گفته‌اید، انجام دهید. آن را در همان زمان که گفته‌اید یا حتی زودتر انجام دهید.


۳. مردم به آدم‌های خوش‌قلب اعتماد می‌کنند. وقتی به آن‌‌ها توصیه‌ای می‌کنید که به آن‌ها بیش‌تر از خودتان سود می‌رسانید، به خوش‌قلبی‌تان ایمان می‌آورند.


۴. مردم تمایل دارند با آدم‌هایی کار کنند که در کارشان متخصص باشند. پس اول از همه احتیاج دارید تا در زمینه‌ی فعالیت‌تان از طریق تمرین، تحقیق، تعلیم، آموزش و مطالعه تخصص پیدا کنید. بعد، کاری می‌خواهید (مثل نوشتن مقاله، کتاب یا سخنرانی) که مهارت‌های‌تان را به مشتریان و شرکای تجاری بالقوه‌تان نشان دهد.


۵. مردم دوست دارند که سرمایه‌شان را در اختیار آدم‌های صادق، بااخلاق و درست قرار دهند. پس در مطالب بازاریابی‌تان (و هیچ‌جای دیگر) ‌دروغ نگویید. راستگویی موثرتر است.


این مقاله را هم از دست ندهید : چگونه کاریزماتیک باشیم؟


۶. مردم به اشخاصی گرایش دارند که از نظر ظاهری، گیرا باشند، یا حداقل زننده نباشند. بنابراین تغذیه‌ی سالم داشته باشید. ورزش کنید. وزن‌تان را کنترل کنید. مرتب باشید. لباس مناسب بپوشید و به بهداشت فردی‌تان اهمیت دهید.


۷. مردم با آن‌هایی که واقعی به نظر بیایند، راحت‌ترند. بهترین راه برای نشان دادن این‌که آدم عادی هستید، این است که صمیمی و دوستانه رفتار کنید و به بقیه علاقه‌مند باشید. عوض صحبت کردن از خودتان، درباره‌ی آن‌ها سوال کنید. از آن‌ها درباره‌ی سازمان، حرفه، صنعت و حتی خانواده و سرگرمی‌های‌شان ‌بپرسید.


۸. مردم به افرادی که به آن‌‌ها گوش می‌دهند و توجه می‌کنند، جواب می‌دهند. این کلیشه‌ی قدیمی یادتان باشد: شما دو گوش دارید و یک دهان؛ پس باید دوبرابر چیزی که می‌گویید، گوش دهید.


۹. مردم کنار کسانی که مثل خودشان هستند، احساس راحتی می‌کنند. رمز کار این است که یک مورد مشترک بین خودتان پیدا کنید. بعد، از همان برای برقراری رابطه استفاده کنید.


۱۰. مردم جذب افراد فروتن می‌شوند. پس خودستایی نکنید و هیچ‌وقت از میزان درآمدتان حرف نزنید.


۱۱. مردم تحت تاثیر اشخاصی قرار می‌گیرند که پرمشغله به نظر می‌رسند. به این خاطر نباید هیچ وقت به یک مشتری تاثیرگذار بگویید اوضاع کساد است و شما به او احتیاج دارید. به پزشکان فکر کنید. چه حسی به شما دست می‌دهد اگر به مطب یک پزشک بروید و تنها بیمار باشید. به توانایی‌اش شک نخواهید کرد؟‌ با این که از انتظار متنفر هستید، آیا احساس اطمینان بیش‌تری نمی‌کنید اگر اتاق انتظار را پر ببینید؟


۱۲. مردم تمایل دارند افراد مفید، دور و برشان باشند. افرادی که با آن‌ها زندگی‌شان راحت‌تر می‌شود و در وقت‌شان صرفه جویی می‌کنند. در ضمن ترجیح می‌دهند با آدم‌های منعطف و انطباق‌پذیر سروکار داشته باشند؛ نه آدم‌های خشک.

کدام‌یک از این مهارت‌‌ها را دارید؟ به خودتان برای داشتن‌شان تبریک بگویید و بیش‌تر روی‌شان کار کنید.

نیاز به پرورش کدام‌یک دارید؟ نمی‌توانید یک شبه به وجودش آورید؛ ولی می‌توانید و باید در طول زمان ایجادشان کنید.

مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

با سلام قبل از هرچیز بسیار ممنونم که به وبلاگ من سر میزنید و وقت با ارزش خودتون رو برای خواندن مطالب وبلاگ من قرار میدهید.
من بنیامین افشاری هستم ، فوق دیپلم مدیریت بازاریابی و دانش آموخته رشته دیجیتال مارکتینگ و سئو از دانشگاه ucdavis کالیفرنیا .امیدوارم با مطالبی که از این وبلاگ یا سایت شخصی من می آموزید تاثیر مثبتی در زندگی و حرفه کاری شما به وجود آید.(برای آشنایی بیشتر با من به قسمت " درباره من " مراجعه کنید )

طبقه بندی موضوعی