مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

دیجیتال مارکتینگ - سئو - بازاریابی و فروش

مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

دیجیتال مارکتینگ - سئو - بازاریابی و فروش

سلام خوش آمدید

سلام به دوستان عزیز و گرانقدر خودم.

امروز تصمیم گرفتم این کتاب رو به شما عزیزان معرفی کنم ، و امیدوارم از خواندن اون لذت ببرید.


این کتاب در خصوص درونگرایی و ویژگیهای این افراد و همچنین روابط بین افراد درونگرا و برونگرا صحبت شده که با توجه به اینکه بیش از یک سوم جامعه رو افراد درونگرا تشکیل میدهند،پیشنهاد میکنم چه افراد درونگرا حتماً این کتاب را مطالعه کنند و از ویژگیهای شخصیتیشان آگاه شوند و بدانند چگونه بتوانند انرژیهای خودشان را آزاد کنند و از پتانسیلهای خودشان به خوبی استفاده کنند و همینطور افراد برونگرا با توجه به اینکه حتماً یکی از نزدیکانشان حالا چه در روابط اجتماعی، چه در خانواده و یا در محیط کار درونگرا هست

خانم سوزان نویسنده کتاب، به شدت درونگرا بوده و درباره خودشان میگویند:گوش دادن را به حرف زدن،مطالعه را به روابط اجتماعی و شرکت در فضاهای مجازی را به شرکت در گروههای اجتماعی ترجیح میدهند وبا توجه به اینکه سخنران خوبی نبودند، تعجب میکنند که چگونه در چند سال گذشته بیش از صد سخنرانی بزرگ را داشته اند، یک سخنرانی بسیار عالی هم در تد داشتند
اگر بخواهم توضیح بیشتری درباره کتاب بدهم، لازم هست که افراد این ویژگیهای خودشان را بشناسند و اینرا در نظر بگیرند که جامعه درسته افراد را به سمت برونگرایی سوق میدهد و درونگرایی یکبار منفی برای بیشتر افراد دارد، ولی این را در نظر بگیرید که اگر افراد درونگرا نبودند شاید جای خیلی از این ایدههای ناب و کارهای بزرگ در دنیای ما خالی بود

کارهای بسیار بزرگی توسط افراد درونگرا انجام شده و به جای اینکه افراد درونگرا سعی کنند به برونگرایی تظاهر کنند و انرژیهای خودشان را هدر بدهند، سعی کنند در همانجایی که هستند آن را پیدا کنند، هم احساس راحتی بیشتر دارند و هم میتوانند بیشتر از آن توان و انرژی ای که دارند، استفاده کنند.


در این کتاب یک فصلش در خصوص این موضوع هست که باشخصیتهای مخالف چطور برخورد داشته باشیم یعنی اگر درونگرا هستیم با یک برونگرا و اگر برونگرا هستیم با یک درونگرا چگونه برخورد کنیم.


مثال: شاید برای فردی باشخصیت برونگرا، سکوت یک درونگرا آزار دهنده باشد و بالعکس برای یک درونگرا عجیب باشد که بعد از یک روز پرمشغله و شلوغ، چگونه یک برونگرا همچنان پرانرژی هست و شاید ترجیح بدهد که به مهمانی هم برود، در این کتاب درباره روشهای ارتباطی این دو شخصیت و حل مشکلاتشان آموزشهای بسیار خوبی ارائه داده شده است که با مطالعه میتوانیم خیلی از این مشکلات را برطرف کنیم.
ما اگر درک درستی از افراد دیگر با ویژگیهای شخصیتی متفاوت داشته باشیم، این موضوع خیلی به ما کمک میکند و می بینیم که چقدر روابطمان بهتر میشود.
یک فصل دیگر این کتاب به کودکان درونگرا پرداخته است و پیشنهاد میکنم که والدین و معلمین این فصل را به دقت مطالعه کنند، چون اگر کودکان درونگرا از همان دوران کودکی این ویژگیشان شناخته نشود و درزمین بازی، خانه و مدرسه نتواند انرژیهایشان را آزاد کنند و بهطور مناسب با آنها برخورد نشود، ممکنه که درآینده نتواند جایگاه واقعی خودشان را پیدا کنند و به همین دلیل فرصتهای خوب زیادی را از دست بدهند.

دوستان گرامی به این نکته توجه کنید که شخصیت درونگرا و برونگرا به طور مطلق وجود ندارد و درونگرایی و برونگرایی یک طیف گسترده هست که هرکدام از افراد با توجه به ویژگیهای شخصیتیشان در یک قسمت از این طیف قرار دارند، به همین دلیل یک فرد نمیتواند بگوید من درونگرا و یا برونگرای مطلق هستم.

هرکدام میتوانند قسمتی از ویژگیهای این طیف را داشته باشند ولی افراد میتوانند با کسب مهارتهای دیگر این مهارتها را توسعه بدهند، توسعه این مهارتها با اینکه ما بخواهیم کلاً نقش یک شخص برونگرا ودرونگرا را بازی کنیم کاملاً متفاوت هست، با شناخت ویژگیهای خودمان و همچنین ویژگیهای شخصیتیمان،میتوانیم از ویژگیهای شخصیتی تیپ مخالف خودمان هم استفاده کنیم ولی با آگاهی و دانش کامل در این کتاب از مشاهدات عینی و مطالعات علمی بروزی استفاده شده است. بسیاری از این ویژگیهای شخصیتی، به مسائل ژنتیکی و فیزیولوژیکی مرتبط است و قسمتی به محیط، جامعه و جغرافیایی محل سکونت
ما بستگی دارد و همه اینها بر این مطالبی که گفته شد و بر روی این ویژگیهای شخصیتی اثر دارد.

در پایان این کتاب خانم سوزان کین جمله بسیار زیبایی دارند که دوست دارم برایتان بیان کنم.
ایشان مینویسند که:

راز زندگی شاد این است که زیر نور مناسب قرار بگیری برای بعضیها نور روی سن تئاتر جذاب است و برای بعضی دیگر نور چراغ مطالعه روی میز کشف کنید برای چه کاری به این دنیا آمده اید و اطمینان حاصل کنید که مأموریتتان را انجام خواهید
داد
در پایان از شما دوستان عزیز تقاضا میکنم چنانچه درباره این کتاب نظری دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید و یا اگر قسمتهایی از این کتاب، برایتان جالب بود و میخواستید دوستان دیگر هم از آن اطلاع داشته باشند برای ما در قسمت نظرات بنویسید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

با سلام قبل از هرچیز بسیار ممنونم که به وبلاگ من سر میزنید و وقت با ارزش خودتون رو برای خواندن مطالب وبلاگ من قرار میدهید.
من بنیامین افشاری هستم ، فوق دیپلم مدیریت بازاریابی و دانش آموخته رشته دیجیتال مارکتینگ و سئو از دانشگاه ucdavis کالیفرنیا .امیدوارم با مطالبی که از این وبلاگ یا سایت شخصی من می آموزید تاثیر مثبتی در زندگی و حرفه کاری شما به وجود آید.(برای آشنایی بیشتر با من به قسمت " درباره من " مراجعه کنید )

طبقه بندی موضوعی