مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

دیجیتال مارکتینگ - سئو - بازاریابی و فروش

مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

دیجیتال مارکتینگ - سئو - بازاریابی و فروش

سلام خوش آمدید


How-To-Advertise-Your-Website

یادداشتی از جک تروت، از نویسندگان کتاب جایگاه‌یابی

در مورد دنیای دیجیتال نگران نباشید. به گفته جک تروت «گوگل، فیس‌بوک، یاهو! و… فقط جایی برای تعامل در مورد داستان‎ها و تبلیغات دهان به دهان هستند.
آیا صنعت تبلیغات راه خود را گم کرده است؟ مقاله منتشر شده در وال‌استریت‎ژورنال در مورد جشنواره کن-لیون (جشنواره‌ای در مورد تبلیغات خلاقانه) به این سوال پاسخ مثبت می‎دهد. بر طبق گزارش این مقاله به نظر می‎رسد برخی از آژانس‎های مجری تبلیغات پس از ظهور شبکه‎های اجتماعی ناچیز شمرده می‎شوند. تا ده سال پیش، در جشنواره کن تنها از تبلیغات خلاقانه تلویزیونی و تبلیغات چاپی سخن گفته می‎شد. ولی امروز کار به جایی رسیده که بسیاری از تبلیغات از طریق گوگل، فیس‌بوک، یاهو!، آ.او.ال و مایکروسافت به نمایش در می‎آیند. و این به نوعی برای صنعت بازاریابی هرج و مرج ایجاد می‎کند. بعضی مشاهدات مهم ممکن است در مرتفع ساختن این نگرانی کمک‌کننده باشد.


اول این‌که، تبلیغات خوب همان قصه‌گویی خوب است. هر شرکت یا برند موفقی داستانی دارد که توضیح می‎دهد چرا محصول آن‌ها در برابر محصولات رقبایشان باید انتخاب و خریداری شود. نقش یک آژانس تبلیغاتی توسعه این داستان و پیدا کردن روش بهتر بیان داستان برای مشتریان است. جوهره این داستان باید به گونه‌ای متفاوت باشد که بتواند به طور تاثیرگذاری به نمایش درآید. نکته جالب این‌جاست که کار گوگل، فیس‌بوک، آ.او.ال و دیگران اصلا ساختن داستان نیست. آن‌ها تنها محلی برای داستان‌هایی هستند که آژانس‎ها برای مشتریان‌شان توسعه داده‌اند. به عنوان مثال گوگل داستانی در مورد آخرین ماشین‎های ساخته شده شرکت بی.ام.دبلیو نمی‌گوید.
چیزی که صنعت تبلیغات باید بیش از هرچیزی به آن توجه کند کیفیت داستان‎هاست. ایده‎های استراتژیک بسیاری را دیده‌ام که در میان حرکات موزون و آواز و تکنیک‎های بصری به نحوی استفاده و مخفی شده‌اند؛ ولی به هدف خود رسیده است. در هند از بالیوود و در آمریکا از هالیوود استفاده می‎کنند. خلاقیت باید با درام در هم آمیخته شود. این نقش مجریان تبلیغات است که این ایده را به گونه‌ای متفاوت و به صورت درام به نمایش درآورند که به یادماندنی شود. ولی در جشنواره کن همه دنبال بردن جایزه هستند و فکر آن‌ها به جای تمرکز روی استراتژی، بر جالب بودن متمرکز است.
ورود به جشنواره کن چیز مهمی‎ست. اما شرکت در این جشنواره باعث می‎شود که هدف تبلیغات به جای فروش محصولات، به فیلم‌سازی و آرتیست‌بازی تبدیل شود.

مهم‌ترین کار صنعت تبلیغات، دانستن چگونگی ساخت داستان‎هاست. اما پیدا کردن این‌که کجا پول‌تان را خرج کنید کار آسانی نیست. همچنین شما نباید فکر کنید که روش‎های تبلیغ پیشین از قبیل تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی کنار گذاشته شده‌اند. شما باید با هر وسیله‌ای که می‎توانید داستان‌تان را بیان کنید. چیزی که مهم است این است که در بازار، استراتژی یکسانی را به کار گیرید. برخی فکر می‎کنند از طریق هر رسانه باید داستان جداگانه‌ای گفته شود. اما این طور نیست. داستان باید یکی باشد؛ اما نسبت به رسانه استفاده شده باید به بهترین نحو بیان شود. اگر اخباری را می‎خواهید بیان کنید تبلیغات چاپی بسیار قدرتمند خواهند بود. تلویزیون با خود هیجان بصری به وجود می‌آورد و به بازار سرعت می‎بخشد. رادیو نیز یک رسانه عالی برای بیان داستان است؛ زیرا شما نیازی به تبلیغات پرهزینه نخواهید داشت. همه این‎ها به شما این شانس را می‎دهند که داستان‌تان را از زوایای مختلف بازگو کنید. در نهایت، تبلیغات آن‌لاین مطئنا تعاملی‌تر و باعث تبلیغات دهان به دهان برای محصولات خواهند بود. ولی همه رسانه‌ها یک داستان را بیان می‎کنند.
نگران دنیای دیجیتال نباشید. نصیحت پوگو را به یاد داشته باشید: «گاهی دشمنی که از آن می‎ترسیم خود ما هستیم.» این نکته‎ای‎ست که در صنعت تبلیغات هرگز نباید فراموش شود.

منبع:خلاقیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشاور و مدرس سئو - بنیامین افشاری

با سلام قبل از هرچیز بسیار ممنونم که به وبلاگ من سر میزنید و وقت با ارزش خودتون رو برای خواندن مطالب وبلاگ من قرار میدهید.
من بنیامین افشاری هستم ، فوق دیپلم مدیریت بازاریابی و دانش آموخته رشته دیجیتال مارکتینگ و سئو از دانشگاه ucdavis کالیفرنیا .امیدوارم با مطالبی که از این وبلاگ یا سایت شخصی من می آموزید تاثیر مثبتی در زندگی و حرفه کاری شما به وجود آید.(برای آشنایی بیشتر با من به قسمت " درباره من " مراجعه کنید )

طبقه بندی موضوعی